Translate

24. мај 2017.

Света Жича

„Света Жича – свети животворни и свеживотворни извор свих великих светиња Српских, као неразорива небеска лађа Христо-чежњиво носи сваку српску православну душу ка Свеистини, ка Свељубави, ка Сверадости = ка чудесном и чудотворном Сладчајшем Господу Христу, том једином Истинитом Богу, том Једином Истинитом Човеку, том Једином Истинитом Човекољупцу.“

На Св.Арсенија  Архиепископа Српског
1968. године
Св. Јустин Ћелијски

„Неколико тренутака проведених у манастиру Жичи вратило ме је у детињство, у завичајну цркву бранковинску, у дом мојих дедова по мајци – свештеника. Ма колико времена прошло, ма колико се знања стекло, душа човекова остаје иста.“

11.06.1977.године
Десанка Максимовић
Резултат слика за владика николај жича
ИКОНОПИСНА РАДИОНИЦА МАНАСТИРА ЖИЧА
фото: Филигран Покимица
„Ја сам награђен дугим животом и богатим духовним радостима. У манастир Жичу долазим да се духовно озарим од 1937. када сам долазио да слушам проповеди владике Николаја, да чујем његове поуке и савете које књиге да читам.
После Другог светског рата, пријатељствовао сам са игуманом Василијем, па сам у Жичу долазио са Небојшом М, а потом са професором Војиславом Ј. Ђурићем, који је био учитељ у области византијске културе и уметности.
Данас 13 септембра 2012, у Жичи сам са мојим пријатељем Слободаном Гавриловићем, поново, можда последњи пут озарен духом манстира Жиче.
Сестринству манастира Жиче желим молитвене радости и духовно спокојство.“

13.09.2012. године
Добрица Ћосић

„После тридесет и две године, дођосмо из Свете Српске Царске Лавре Хилендара у посету нашој милој Отаџбини, као делегати за прославу 750 годишњице самосталности наше Свете Православне-Светосавске Цркве. Св. Жича узвишеним стасом поносна као Царица огрнута…. баграницом, а материнским благим погледом са овог брежуљка милује сву Српску земљу на четири стране – рањаву нашу Отаџбину. И увек опомиње Србе на нашу славну прошлост.“

04.09.1969.
Проигуман Никанор

„У нашим манастирима је ризница прошлости, без прошлости се не може чувати будућност“

11.06.1977. године
Љубиша Ђидић

извор: zica.org.rs

Нема коментара:

Постави коментар