Translate

3. август 2017.

Композитор постао ђакон

   Лисабон

   Како извештавају Вечерње новости од 24. јуна ове године, Португалац Пауло Брандао(66), после више од четири деценије бављења музиком и завидне каријере универзитетског професора и композитора, одлучио је да одложи нотне свеске и постане свештено лице Цркве Христа Спаса у Лисабону. Ђакон Брандао сада служи у нашој богомољи у Лисабону, као клирик СПЦ.
   "Одувек ме је прожимала жеља да служим Христу" - каже за новине ђакон Брандо. "Рођен сам и одрастао у римокатоличкој породици. Након што сам засновао породицу, није било могуће да постанем католички свештеник, али сам, ипак, завршио теолошке студије. Тада сам се и сусрео са питањем брака свештеника, и открио и православно учење о томе."
   Прве контакте са православљем имао је 1974. године, после војног пуча и португалске Априлске револуције. Тада су у његову отаџбину почели да пристижу православни емигранти из источноевропских земаља, настале су прве православне цркве у Португалији, којима су почели да приступају и рођени Португалци.

   "У православну веру примљен сам 1975. године, у време Митрополита Гаврила, првог Португалца православног епископа у 20 веку" - прича ђакон Брандао. "Време је пролазило, али жеља да постанем свештеник није. Тако сам по промисли Божјој 2016. године сусрео оца жаона, православног каталонског свештеника". Тај сусрет је пресудно утицао на његову одлуку да служи у Српској православној Цркви.
   Ђакон Пауло Брандао имао је врло богату и успешну музичку каријеру, овенчану бројним португалским и међународним признањима. Осим што је 20 година предавао на националном музичком конзерваторијуму у Лисабону, деценијама је компоновао музику за позоришне представе, цртане и докиментарне филмове.

   ПРАВОСЛАВЉЕ, бр. 1208, 15.7.2017.

Нема коментара:

Постави коментар