Translate

6. септембар 2017.

На многаја љета оцу Козми

                            
   Данас је оцу и брату нашем Козми монаху хиландарске келије Патерица имендан.
   Оца Козму сам упознао пре десетак година на Цетињу где је и замонашен. По националности је Чех али душом Светогорац. Кроз свој монашки живот подвизавао се од суровог Цетиња, преко питоме долине Вардара до родне Чешке. Последњих пар година је на Светој Гори у хиландарској келији Патерица.
   Свако ко је макар једном био у Патерици потврдиће моју тврдњу да је отац Козма изванредан кувар и још бољи појац. Овладао је и византијским напевом али исто тако вешто пева и композиције Мокрањца.
   Његово кулинарско умеће се огледа у способности да у што краћем року од расположивих намирница припреми праву гозбу за сваког госта ове древне келије. Када има времена воли да смишља нове рецепте, не само варијетете постојећих, већ потпуно нове рецепте. Када сам недавно у Патерици записивао рецепте оца Козме, у разговору са њим запитао сам га откуда му све те кулинарске идеје за стварање нових јела. Одговорио ми је: „Најбитнија је љубав према људима, према ближњима. Лако је скувати када имаш с чиме и када знаш колико ће људи бити на трпези. Али, када ти изненада на врата келије покуцају ненајављени гости и сетиш се Еванђелских речи: бејах гладан и нахранисте ме, бејах жедан и напојисте ме. У том тренутку примаш у келију не страника, не госта, не у Христу брата, већ самог Христа. А пред Њим нема импровизације.“
                                
                                 Срећан и благословен имендан брате наш!

   извор: svetogorac.blogspot.rs

Нема коментара:

Постави коментар