Translate

24. мај 2018.

Пренос моштију Светог Николаја – храмовна слава у Ивановцима

   На дан када Црква слави Пренос моштију Светог оца Николаја Мирликијског  верни народ села Ивановаца и парохије љишке сабрао се  на брду Камаљу, у цркви  задужбини песника Милована Данојлића.
   У навечерје празника служено је празнично вечерње, а на сам дан празника Света Литургија са опходом око цркве и ломљењем славског колача.
   По благослову Епископа жичког Г. Јустина  и ове године је одржана манифестација под називом „Сусрет са песником“.
   Сада већ традиционално, на овај празник  већ петнаесту годину за редом, поред ктитора  Милована Данојлића,  на Камаљ долази и неко од савремених песника, књижевника. Између осталих досад су на овом сабрању учествовали: Драган Лакићевић, Тиодор Росић, Мошо Одаловић, Љубивоје Ршумовић, Рајко Петров Ного и други.
    Данашњу славу и сабрање увеличао је академик Матија Бећковић, који се окупљеним мештанима, ученицима и  гостима обратио истински задивљен лепотом природе и места на коме је црква подигнута. Рекао је да је Данојлић ово брдо крунисао црквом и да човек гледајући је има утисак да је она ту вековима, да бисмо можда испод њених темеља пронашли остатке неке давнашње богомоље. Подсетио је присутне на значај данашњег празника, као и исцелитељску моћ моштију Светог Николе над којима је прогледао ослепљени Стефан Дечански, а онда додао да ћемо и ми „прогледати“ градећи светиње и окупљајући се око њих и истрајавајући у патњи… Беседио је о Патријарху Павлу, подсетио окупљене на његове поуке и казивао је своје стихове, надахнуте Православљем, Косовом…
„Очни живац су ми одавно растурили,
Сад ми и бели штап отимају,
Жртвено поље са крвавом травом
Не смем да кажем да је моје,
Не дају ми да уђем у кућу,
Кажу да сам је продао,
Земљу коју сам од неба купио
Неко им је обећао.
Ко им је обећао,
Тај их је слагао,
Што им не обећа
Оно што је његово?
Зато јуришају на мене удружени
Кивни што сам их познао.“ ( Косово поље)
   Празнично  славље  употпунило је и учешће ученика Основне школе из Ивановаца, Козеља, Љига, као и из Средње школе „1300 каплара“ из  Љига  и Музичке школе „Марко Тајчевић“ из Лазаревца. Драгиша Симић је изговорио здравицу, а Милица Марковић чланица радионице „Бистрик“ , коју води Биља Крстић,  отпевала је две народне песме.
   Саборовање је настављено за трпезом љубави  коју су  припремили  домаћини славе: Радојко Данојлић, Драган Савић,  Драган Бушић и Ацо Савић, сви из Ивановаца.
    Старешина цркве протојереј Светолик Марковић  захвалио је свим учесницима програма , домаћинима славе, а посебно песнику Матији Бећковићу, који је прихватио позив и  одвојио време за долазак  у Ивановце.

   протојереј Светолик М.
   извор: eparhija-zicka.rs

Нема коментара:

Постави коментар