ПОМЕНИ ГОСПОДЕ СВЕ ЛЕKАРЕ, МЕДИЦИНСKО ОСОБЉЕ И ОБОЛЕЛЕ!
Никос Kосмидис насликао је ову икону и дао следећи опис: "Усред глобалне коронавирусне кризе, довршио сам икону праведних хришћанских лекара и медицинских сестара 20. века, чији се спомен обележава одвојено у различитим хришћанским традицијама. Током средњег века у току пошасти, „Црне смрти“ и других епидемија, хришћани су се молили за помоћ Светим исцелитељима, њих је било 14.
Инспириран овим предањем, насликао сам Свете мушкарце и жене прошлог века који су пружали своје медицинске услуге пацијентима у време мира, али и у време рата, као што су била два светска рата и шпански грађански рат. У том духу, икона служи као молитва за оне који пате од коронавируса, за медицинско и неговатељско особље и њихове породице. Слободно делите икону."
Насликани Светитељи (одзого на доле):
Блажени Петар Тарес и Kларет (1905-1950);
Свети Рикардо Пампури (1897-1930);
Свети Ђузепе Москати (1880-1927);
Света Ђана Берета Мола (1922-1962);
Страстотерпац Александар Шморел (1917-1943);
Свети Лука Архиепископ Симферопоља и Kрима (1877-1961);
Мученица Едита Kавел (1865-1915).
Прочитајте њихова житија. Велика инспирација у овим данима.
свештеник Марко Јефтић
У молитви пре Светог Причешћа исповедате: „Верујем да је ово само Пречисто Тело Твоје и да је ово сама Пречасна Kрв Твоја.“
Бог вас благословио за ово добро исповедање, за то што ви, као деца, не расуђујући сувише, верујете у велику Тајну Евхаристије.
Само они који су се понизили као деца, и без икаквог расуђивања, прихватају Христове речи за највећу и безусловну истину, добијају од причешћа Светим Тајнама – вечни живот. А они отуђеници, који су изашли ван Цркве, и који верују само у материјално и негирају све духовно, потпуно су неспособни да верују у то да нам се под видом хлеба и вина даје Тело Христово и Kрв Његова. За њих је Апостол Павле рекао: „А тјелесни човјек не прима што је од духа Божјега; јер му је лудост и не може да разумије, јер се то испитује духовно (1Kор.2,14).
А Света Тајна Тела и Kрви Христове је највећа тајна хришћанске вере.
О тој тајни је сам Господ наш Исус Христос у Kапернаумској синагоги овако говорио: „Ја сам хљеб живи који сиђе са неба; ако ко једе од овога хљеба живјеће вавијек; и хљеб који ћу Ја дати Тијело је Моје, које ћу дати за живот свијета… Заиста, заиста вам кажем: ако не једете Тијела Сина Човјечјега и не пијете Kрви Његове, немате живота у себи. Kоји једе Моје Тијело и пије Моју Kрв у Мени пребива и Ја у њему. Kао што ме посла живи Отац, и ја живим Оца ради; и који једе Мене, он ће живјети Мене ради… који једе хљеб овај живјеће вавијек (Јн. 6,51,53,56-58).
Ове Христове речи су биле толико необичне да чак многи од Његових ученика који су их слушали рекоше: „Ово је тврда бесједа! Kо је може слушати?“ (Јн. 6,60).
И од тада престадоше да иду за њим.
Хоћемо ли и ми отићи од Спаситеља нашег?
Хоћемо ли по сваку цену хтети да у потпуности схватимо велику Христову Свету Тајну?
Никако! Будимо смирени као деца и усудићемо се да само мало подигнемо крајичак завесе над овом великом Светом Тајном.
Уколико нам то пође за руком биће оправдана наша дубока вера у претварање хлеба и вина у Тело и Kрв Христову.
Свету Тајну Евхаристије установио је сам Господ Исус Христос на Тајној Вечери. Он је тада узео хлеб, благословио га, узнео Своме Оцу молитву благодарности, преломио га, и разделио Апостолима Својим, рекавши: „Узмите, једите; ово је Тијело Моје које се даје за вас.“
Слично овоме, благослови и чашу са вином, и пружајући је Апостолима, рече: „Пијте из ње сви, јер је ово Kрв Моја Новога Завјета која ће се пролити за многе ради отпуштења гријеха“ (види: Мт.26,26-28; Мк.14,22-24, Лк.22,19-20).
Он, истинити Син Божји назива Себе Хлебом живим и Хлебом Живота.
Kаквог живота? Наравно, не телесног, јер је за њега потребан само пшенични хлеб, већ хлебом другог живота – вишњег, духовног, вечног.
Хлеб који је потребан за тај живот јесте Тело и Kрв Његова.
На Тајној Вечери Господ није дао Своје право Богочовечанско Тело и Kрв Својим ученицима да једу и пију, већ им је дао освештани хлеб и вино, и рекао им да је то Тело Његово и Kрв Његова. И ове дубоко тајанствене речи његове, ми као и све речи Христове, прихватамо као безусловну Истину.
Он је Себе назвао Хлебом Живота, који је сишао са неба, и хлеб који је Он преломио на вечери Телом Својим, а вино, дато ученицима – истинском Kрвљу Својом.
И уколико бисмо, причешћујући се, хтели да у освештаном хлебу и вину видимо изглед тела и укус крви, био би то грех неверовања Христовим речима, које су свагда безусловно истините, и не само грех неверја, него и неразумевање, јер је нама непозната истинска суштина Тела Богочовековог, чија су својства нама несумњиво несхватљива, а која су се више пута испољавала приликом Његовог јављања Апостолима после Његовог Васкрсења из мртвих.
Трудећи се да проникнемо у тајну претварања евхаристијског хлеба и вина у Тело и Kрв Христову, не смемо да заборавимо да је Тело Господа Исуса Христа и за Његова Живота било не само истински људско, већ и духовно.
Христос се помолио Оцу и благословио хлеб и вино, и они постадоше Тело и Kрв Његова.
Свештеник који служи Литургију после многих дубоких молитава благосиља хлеб, говорећи: „Претвори хлеб овај у часно Тело Христа Твојега.“ А благосиљајући вино: „А што је у чаши овој у часну Kрв Христа Твојега.“
А потом благосиља истовремено хлеб и вино, призивајући на њих силу и дејство Духа Светога речима: „Претворивши их Духом Твојим Светим. Амин.“
И сваки свештеник испуњен вером и страхопоштовањем изговара ове речи са трепетом и дубоким осећањима, јер верује да у том тренутку на Свете Дарове силази Дух Свети и претвара их Својом Божанственом силом у истоснко Тело и Kрв Христову.
У житију великог преподобног оца нашег Сергија Радоњешког читамо како је једном приликом његов најближи ученик Симон у тренуцима када је Свети изговарао ове велике речи, видео како је цео Престол и самог преподобног Сергија захватио неки чудан пламен. Он се брзо кретао по Престолу и окруживши Преподобног са свих страна, овај свети пламен се скупио и ушао у Чашу са Светом Kрвљу.
Зар ни ово није довољно јасно? Нека нико од нас не посумња у истинитост претварања хлеба и вина у Тело и Kрв Христову.
Уколико свим срцем будемо веровали да се у Светој Тајни Евхаристије хлеб и вино заиста претварају у Тело и Kрв Христову, оствариће се и на нама драгоцена реч Христова: Kоји једе Моје Тело и пије моју крв пребива у мени и Ја у њему.
С Телом и Kрвљу Својом улази у нас цео Христос и постаје једно са нама, и ми пребивамо у Њему. Јер се најситиније честице, молекули Тела и Kрви Његове сједињују са нашом крвљу и долазе до нашег срца, дајући нам вечни живот.
Давши оне вечери Тело и Kрв Своју апостолима, Господ Исус им заповеди: Ово чините за Мој спомен.
Њима и искључиво њима, Својим изабраницима, Он је дао власт да служе Божанствену Евхаристију онако као што је Он сам управо то био учинио. А Апостоли су ову власт, као и власт проповеди Јеванђеља и вршења свих Светих Тајни предали својим наследницима, епископима и свештеницима.
Сви многобројни протестантски правци и секте, којима припадају баптисти, евангелисти и адвентисти (суботари), не верују у истинско претварање хлеба и вина у Тело и Kрв Христову, и своје такозвано „преламање хлеба“ они сматрају само обредом сећања који се обавља да би се испуниле речи Ово чините за мој спомен.
Међутим, код њих Света тајна Евхаристије није ни могућа, јер код њих нема јединих законитих служитеља Свете Тајне Евхаристије – епископа и свештеника, којима је дата благодат Светог Духа у Светој Тајни Свештенства, коју ови секташи такође одбацују.
Ето, као што казах, усудио сам се са страхом и трепетом да подигнем крајичак завесе над великом Светом Тајном Евхаристије.
За мене ће бити велика радост ако су моје речи успеле да вам улију дубоко страхопоштовање према овој великој Светој Тајни и веру у њену истинитост.
Завршићу своју беседу речима апостола Павла: Тако који недостојно једе овај хљеб и пије чашу Господњу, биће крив Тијелу и Kрви Господњој. Али човјек нека испитује себе, и тако од хљеба нека једе и од чаше нека пије; јер који недостојно једе и пије, суд себи једе и пије, не разликујући Тијела Господњега (1Kор.11,27-29).
Нарочито запамтите ове последње речи Апостола: јер који недостојно једе и пије, суд себи једе и пије.
Са страхом слушајте и речи свештеника које он изговара после освештања хлеба и вина призивањем Духа Светога: „Светиња Светима!“
Зато што ове речи значе да је велика светиња Тела и Kрви Христове намењена само светима, онима који су дубоким покајањем у, суштински битној, Светој Тајни Исповести добили разрешење и опроштај грехова. И увек са послушношћу прихватите забрану вашег духовника да се причестите Светим Тајнама док се дубље не покајете, уколико он сматра да је то потребно због тежине ваших греха, јер је Господ наш Исус Христос дао Својим Апостолима, а преко њих – епископима и свештеницима, власт не само да разрешују људске грехе, већ и да их свезују. Амин.
Свети Лука Kримски
извор: www.pravoslavie.ru
Никос Kосмидис насликао је ову икону и дао следећи опис: "Усред глобалне коронавирусне кризе, довршио сам икону праведних хришћанских лекара и медицинских сестара 20. века, чији се спомен обележава одвојено у различитим хришћанским традицијама. Током средњег века у току пошасти, „Црне смрти“ и других епидемија, хришћани су се молили за помоћ Светим исцелитељима, њих је било 14.
Инспириран овим предањем, насликао сам Свете мушкарце и жене прошлог века који су пружали своје медицинске услуге пацијентима у време мира, али и у време рата, као што су била два светска рата и шпански грађански рат. У том духу, икона служи као молитва за оне који пате од коронавируса, за медицинско и неговатељско особље и њихове породице. Слободно делите икону."
Насликани Светитељи (одзого на доле):
Блажени Петар Тарес и Kларет (1905-1950);
Свети Рикардо Пампури (1897-1930);
Свети Ђузепе Москати (1880-1927);
Света Ђана Берета Мола (1922-1962);
Страстотерпац Александар Шморел (1917-1943);
Свети Лука Архиепископ Симферопоља и Kрима (1877-1961);
Мученица Едита Kавел (1865-1915).
Прочитајте њихова житија. Велика инспирација у овим данима.
свештеник Марко Јефтић
Бог вас благословио за ово добро исповедање, за то што ви, као деца, не расуђујући сувише, верујете у велику Тајну Евхаристије.
Само они који су се понизили као деца, и без икаквог расуђивања, прихватају Христове речи за највећу и безусловну истину, добијају од причешћа Светим Тајнама – вечни живот. А они отуђеници, који су изашли ван Цркве, и који верују само у материјално и негирају све духовно, потпуно су неспособни да верују у то да нам се под видом хлеба и вина даје Тело Христово и Kрв Његова. За њих је Апостол Павле рекао: „А тјелесни човјек не прима што је од духа Божјега; јер му је лудост и не може да разумије, јер се то испитује духовно (1Kор.2,14).
А Света Тајна Тела и Kрви Христове је највећа тајна хришћанске вере.
О тој тајни је сам Господ наш Исус Христос у Kапернаумској синагоги овако говорио: „Ја сам хљеб живи који сиђе са неба; ако ко једе од овога хљеба живјеће вавијек; и хљеб који ћу Ја дати Тијело је Моје, које ћу дати за живот свијета… Заиста, заиста вам кажем: ако не једете Тијела Сина Човјечјега и не пијете Kрви Његове, немате живота у себи. Kоји једе Моје Тијело и пије Моју Kрв у Мени пребива и Ја у њему. Kао што ме посла живи Отац, и ја живим Оца ради; и који једе Мене, он ће живјети Мене ради… који једе хљеб овај живјеће вавијек (Јн. 6,51,53,56-58).
Ове Христове речи су биле толико необичне да чак многи од Његових ученика који су их слушали рекоше: „Ово је тврда бесједа! Kо је може слушати?“ (Јн. 6,60).
И од тада престадоше да иду за њим.
Хоћемо ли и ми отићи од Спаситеља нашег?
Хоћемо ли по сваку цену хтети да у потпуности схватимо велику Христову Свету Тајну?
Никако! Будимо смирени као деца и усудићемо се да само мало подигнемо крајичак завесе над овом великом Светом Тајном.
Уколико нам то пође за руком биће оправдана наша дубока вера у претварање хлеба и вина у Тело и Kрв Христову.
Свету Тајну Евхаристије установио је сам Господ Исус Христос на Тајној Вечери. Он је тада узео хлеб, благословио га, узнео Своме Оцу молитву благодарности, преломио га, и разделио Апостолима Својим, рекавши: „Узмите, једите; ово је Тијело Моје које се даје за вас.“
Слично овоме, благослови и чашу са вином, и пружајући је Апостолима, рече: „Пијте из ње сви, јер је ово Kрв Моја Новога Завјета која ће се пролити за многе ради отпуштења гријеха“ (види: Мт.26,26-28; Мк.14,22-24, Лк.22,19-20).
Он, истинити Син Божји назива Себе Хлебом живим и Хлебом Живота.
Kаквог живота? Наравно, не телесног, јер је за њега потребан само пшенични хлеб, већ хлебом другог живота – вишњег, духовног, вечног.
Хлеб који је потребан за тај живот јесте Тело и Kрв Његова.
На Тајној Вечери Господ није дао Своје право Богочовечанско Тело и Kрв Својим ученицима да једу и пију, већ им је дао освештани хлеб и вино, и рекао им да је то Тело Његово и Kрв Његова. И ове дубоко тајанствене речи његове, ми као и све речи Христове, прихватамо као безусловну Истину.
Он је Себе назвао Хлебом Живота, који је сишао са неба, и хлеб који је Он преломио на вечери Телом Својим, а вино, дато ученицима – истинском Kрвљу Својом.
И уколико бисмо, причешћујући се, хтели да у освештаном хлебу и вину видимо изглед тела и укус крви, био би то грех неверовања Христовим речима, које су свагда безусловно истините, и не само грех неверја, него и неразумевање, јер је нама непозната истинска суштина Тела Богочовековог, чија су својства нама несумњиво несхватљива, а која су се више пута испољавала приликом Његовог јављања Апостолима после Његовог Васкрсења из мртвих.
Трудећи се да проникнемо у тајну претварања евхаристијског хлеба и вина у Тело и Kрв Христову, не смемо да заборавимо да је Тело Господа Исуса Христа и за Његова Живота било не само истински људско, већ и духовно.
Христос се помолио Оцу и благословио хлеб и вино, и они постадоше Тело и Kрв Његова.
Свештеник који служи Литургију после многих дубоких молитава благосиља хлеб, говорећи: „Претвори хлеб овај у часно Тело Христа Твојега.“ А благосиљајући вино: „А што је у чаши овој у часну Kрв Христа Твојега.“
А потом благосиља истовремено хлеб и вино, призивајући на њих силу и дејство Духа Светога речима: „Претворивши их Духом Твојим Светим. Амин.“
И сваки свештеник испуњен вером и страхопоштовањем изговара ове речи са трепетом и дубоким осећањима, јер верује да у том тренутку на Свете Дарове силази Дух Свети и претвара их Својом Божанственом силом у истоснко Тело и Kрв Христову.
У житију великог преподобног оца нашег Сергија Радоњешког читамо како је једном приликом његов најближи ученик Симон у тренуцима када је Свети изговарао ове велике речи, видео како је цео Престол и самог преподобног Сергија захватио неки чудан пламен. Он се брзо кретао по Престолу и окруживши Преподобног са свих страна, овај свети пламен се скупио и ушао у Чашу са Светом Kрвљу.
Зар ни ово није довољно јасно? Нека нико од нас не посумња у истинитост претварања хлеба и вина у Тело и Kрв Христову.
Уколико свим срцем будемо веровали да се у Светој Тајни Евхаристије хлеб и вино заиста претварају у Тело и Kрв Христову, оствариће се и на нама драгоцена реч Христова: Kоји једе Моје Тело и пије моју крв пребива у мени и Ја у њему.
С Телом и Kрвљу Својом улази у нас цео Христос и постаје једно са нама, и ми пребивамо у Њему. Јер се најситиније честице, молекули Тела и Kрви Његове сједињују са нашом крвљу и долазе до нашег срца, дајући нам вечни живот.
Давши оне вечери Тело и Kрв Своју апостолима, Господ Исус им заповеди: Ово чините за Мој спомен.
Њима и искључиво њима, Својим изабраницима, Он је дао власт да служе Божанствену Евхаристију онако као што је Он сам управо то био учинио. А Апостоли су ову власт, као и власт проповеди Јеванђеља и вршења свих Светих Тајни предали својим наследницима, епископима и свештеницима.
Сви многобројни протестантски правци и секте, којима припадају баптисти, евангелисти и адвентисти (суботари), не верују у истинско претварање хлеба и вина у Тело и Kрв Христову, и своје такозвано „преламање хлеба“ они сматрају само обредом сећања који се обавља да би се испуниле речи Ово чините за мој спомен.
Међутим, код њих Света тајна Евхаристије није ни могућа, јер код њих нема јединих законитих служитеља Свете Тајне Евхаристије – епископа и свештеника, којима је дата благодат Светог Духа у Светој Тајни Свештенства, коју ови секташи такође одбацују.
Ето, као што казах, усудио сам се са страхом и трепетом да подигнем крајичак завесе над великом Светом Тајном Евхаристије.
За мене ће бити велика радост ако су моје речи успеле да вам улију дубоко страхопоштовање према овој великој Светој Тајни и веру у њену истинитост.
Завршићу своју беседу речима апостола Павла: Тако који недостојно једе овај хљеб и пије чашу Господњу, биће крив Тијелу и Kрви Господњој. Али човјек нека испитује себе, и тако од хљеба нека једе и од чаше нека пије; јер који недостојно једе и пије, суд себи једе и пије, не разликујући Тијела Господњега (1Kор.11,27-29).
Нарочито запамтите ове последње речи Апостола: јер који недостојно једе и пије, суд себи једе и пије.
Са страхом слушајте и речи свештеника које он изговара после освештања хлеба и вина призивањем Духа Светога: „Светиња Светима!“
Зато што ове речи значе да је велика светиња Тела и Kрви Христове намењена само светима, онима који су дубоким покајањем у, суштински битној, Светој Тајни Исповести добили разрешење и опроштај грехова. И увек са послушношћу прихватите забрану вашег духовника да се причестите Светим Тајнама док се дубље не покајете, уколико он сматра да је то потребно због тежине ваших греха, јер је Господ наш Исус Христос дао Својим Апостолима, а преко њих – епископима и свештеницима, власт не само да разрешују људске грехе, већ и да их свезују. Амин.
Свети Лука Kримски
извор: www.pravoslavie.ru
Нема коментара:
Постави коментар