Беседа о. Миломира Радића (координатор за верску наставу Епархије жичке, Црква Св. Тројице, Краљево) |
"...Према Шмеману, основни циљ верског образовања је укључивање појединца у живот Цркве, изграђивање уда Тела Христовог...
Најкраће речено, основни циљ верске наставе је прихватање хришћанске вере, за коју Св. Владика Николај каже да ' представља Христова знања о најважнијим тајнама бића и живота, које знање људи могу примити само веровањем у Њега, а не својим сопственим напорима. Најважније од свих тајни, о којима само Христос има право знање, су следеће:
-о невидљивим стварностима (Богу, анђелима и људској души);
-о стварању света и његовом свршетку;
-о непрестаном Божијем вођењу човека и човечанства одређеном циљу, а по Његовој премудрости и сили;
-о човековом греху и паду и о његовом спасењу кроз богооваплоћење;
-о царству Божијем, као крајњем циљу човековог земаљског живота и правом путу који води томе циљу (односно о понашању човека према себи, према ближњим и према Богу); и
-о васкрсењу из мртвих, последњем суду и вечном животу...
Циљеви и задаци наставе Веронауке сврстани су у следеће целине:
-развој љубави и вере у Бога;
-однос према себи, ближњима и окружењу;
-поглед на живот и свет;
-православна традиција и култура;
-прихватање хришћанског морала;
-усвајање вредности Православне Цркве..."
Емил Каменов, Методика наставе веронауке, Православни богословски факултет и Издавачка фондација Архиепископије београдско-карловачке, Београд, 2012.
иди на везу блога: ТАКМИЧЕЊЕ ИЗ ВЕРОНАУКЕ, Манастир Вазнесење, мај, 2013. |
КРАЉЕВО МЕТОДИКА ВЕРСКЕ НАСТАВЕ
ОдговориИзбришиУ краљевачкој Гимназији тридесетседам вероучитеља Епархије Жичке учествовало је на дводневном семинару "Методика верске наставе" који су реализовале Зорица Кубурић, професор на Филозофском факултету у Новом Саду и уредник часописа "Религија и толеранција" и Снежана Дачић, професор разредне наставе, вероучитељ и директор школе.
Општи циљ семинара је оспособљавање наставника верске наставе за наставу у школи у складу са захтевима које постављају дидактика и методика. Кроз садржај и активности семинара који су обухватили развијање креативних приступа верској настави као изборном предмету, кроз упознавање учесника семинара са законском регулативом о образовању, планирање наставног рада и упућивање наставника на израду писаних припрема за час, наставници верске наставе су разумели важност добре припреме за наставу и реализацију наставног часа.
Организацијом семинара Одбор за верску наставу Епархије жичке допринео је развијању компетенција наставника верске наставе за уже стручну област и јачању професионалних капацитета, нарочито у области иновативних метода наставе. У паузи семинара учесницима се обратио епископ шумадијски и администратор жички Јован, истакавши важност предстојећих корака ка унапређењу квалитета верске наставе.
М.Луковић, "Просветни преглед", рубрика Догађаји, 27.3.2014.