Translate

28. новембар 2016.

Први дан Божићног поста

   15/18. новембар
   Св. мученици Гурије, Самон и Авив, Тома, патријарх Цариградски

   Читање из Светог Писма

   Посланица: Еф. 2, 4-10
   Јеванђеље: Лк. 10, 25-37

   На богослужењу

   Дођите, верни! Надахнути Богом, пођимо да видимо божанску милост која се открива у Витлејему. Очистимо ум и принесимо врлине уместо мира. Спремимо се да са вером ступимо у Божићни пост, сакупљајући благо у души и кличући: "Слава на висини  Богу у Тројици, чије се благовољење сада открива људима; по човекољубљу Своме ослободиће Адама од древне клетве!"

                                                                                                                   Часови на Божић

   Мајци Божјој

   Царице света, шта ћу Ти принети ја, бедан, ако не извор суза и исповест греха својих? Погледај самилостиво на слабост душе моје, развеј облак сзтарсти мојих, отерај сенке које ме покривају, молим Ти се, Дјево, јер сам слуга Твој.

                                                                                                                      Богородичан, Вечерње

Стих из Светог Писма

   "Јер сте благодаћу спасени кроз веру; и то није од вас, дар је Божији; не од дјела, да се не би ко хвалисао" (Еф. 2, 8-9).

Божићна размишљања

   Ето, Божић је пред нама, та велика вододелница историје рода људског, та велика и највећа скретница у историји рода људског. Бог силази на земљу, како да га сретнемо? У дивној песми једној пева се: Христос с небес, срјашчите! Христос силази с неба, сретните га! Како Господе да те сретенмо? Како? Постом, браћо и сестре. Ето, Света Црква је одредила шестонедељни пост пред Божић. Зашто? Зато што се јавља Бог на земљи. Како да га сретнеш, ако постом не очистиш душу своју прљаву и грешну?
   Како да га сретнеш, ако љубављу не испуниш душу своју и не украсиш? Како да га сретнеш, ако молитвом душу своју не опајаш, не ометеш, не очистиш, не узнесеш? Како да га сретнеш, ако душу своју не испуниш еванђељским врлинама?

   Свети Јустин Ћелијски

                                                                                 ***

   "Не мислите да сам дошао да укинем Закон или пророке: нисам дошао да укинем него да испуним" (Мт 5, 17).
   "Нисам дошао да зовем праведнике но грешнике на покајање" (Мт. 9, 13).
   "Јер Син Човјечији дође да потражи и спасе изгубљено" (Лк. 19, 10).
   "Ја у свет дођох као светлост, да свако ко верује у мене не остане у тами" (Јн. 12, 46).
   "Син Човечији није дошао да му служе, него да служи и даде живот свој у откуп за многе" (Мт. 20, 28).
   "Јер сам сишао с неба не да творим вољу своју, него вољу Оца, који ме посла" (Јн. 6, 38).
   "Ја дођох да живот имају и да га имају у изобиљу" (Јн. 10, 10).


   БОЖИЋНИ ПОСТ, Мисли и молитве за сваки дан Божићног поста, приредила Милена Тејлор, Манастир Светог Архангела Михаила, ПРЕВЛАКА, 2011.

Нема коментара:

Постави коментар