Translate

11. децембар 2013.

Архимандрит Василије (Гондикакис), СВЕ ЈЕ МОЛИТВА 6. Откривање снаге у немоћи

   Ако осећате своју немоћ, а крштени сте у име Оца, Сина и Светога Духа, тада сте спокојни. Решења проблема и тешкоћа на које наилазите неће доћи кроз ваше сопствено умовање и логику: све морате предати и поверити Богу. Ако, дакле, покушам да држим свој живот у својим сопственим рукама, онако како ја мислим да треба, на крају ћу га изгубити. Напротив, ако кажем Оче, у руке твоје предајем дух свој (Лк. 23, 46) тада већ почињем да живим вечним животом, јер сам свестан да сам се предао сили која је постојала пре мене и која ће постојати после мене. Он нас је из љубави привео из небића у биће. Након што смо пали, Он нас је подигао и омогућио нам да будемо наследници Његовог будућег Царства. Стога, ја немам поверења у себе, али имам поверења у Тебе, који си постојао пре мог постојања и који ћеш постојати након мене. Чини ми се да је Св. Григорије рекао да светитељ благодаћу постаје неко без почетка и без краја, тј. када се покорите и препустите Богу, то је као да сте и још нерођени и већ мртви. Тада сте способни све да примите, све разумете и ничега се не бојите. Један млади монах је питао свог старца: " Зашто старче осећам страх док сам ходам пустињом?". "Зато јер си још увек жив. Да си мртав, био би здрав млади човек. Не би се бојао ничега. Не би био претња никоме, нити би теби нешто било претња". Зато, као што каже Св. апостол Павле: Него предајте себе Богу, као оживљени из мртвих (Рим. 6, 13).
Христос Пантократор, детаљ иконе из Хиландарске ризнице

Велики је благослов, али и велика обавеза, бити православни хришћанин. као што каже Св. апостол Павле: Дужан сам...и мудрима и неразумнима (Рим.1, 14). Када је православни хришћанин далеко од своје домовине, он се опет може наћи у њеном срцу. Један француски писац (Албер Ками) је рекао: "Моја домовина је француски језик". Један православни хришћанин може рећи: "Мoја домовина је православна Божанствена Литургија, јер чак и када сам далеко од своје домовине, опет налазим себе у срцу своје домовине." Јер, по речима Св. апостола Павла када сам слаб, онда сам силан (2 Кор 12, 10).

ИЗ ПРЕДАВАЊА СТАРЦА ВАСИЛИЈА, КОЈЕ ЈЕ ОДРЖАНО У СРПСКОЈ ПРАВОСЛАВНОЈ ЦРКВИ СВЕТОГА СТЕФАНА У АЛХАМБРИ У КАЛИФОРНИЈИ, 4. септембра 2011. године, свештенству и верном народу Западноамеричке епархије Српске Православне Цркве

Преузето из часописа "Православна реч" (The Ortodox Word), бр. 297, 2011, Братство Св. Германа Аљаског, превод: сестринство манастира Свете Матроне

Светигора, Ваведење, 2012.

Нема коментара:

Постави коментар