Translate

19. март 2017.

Манастир Лелић, 18.3.2017.

Лелић (Ваљево), 4.јануар 1881.
Либертивил (САД) 18.март 1956.
Родио се јеси у Лелићу Српском, архипастир био у Охриду Светонаумском, на престолу Светог Саве у Жичи си столовао, народ Божји Јеванђељем учио и просветио, за Христа и страдање у Дахау претрпео; тога ради прослави Те, Светитељу, Николаје Нови Богоугодниче!
Ој Србијо, Ој Србијо,
На крст мука распета,
Ој Домајо, ој страдална,
Намучена и света.
Страдалнице за Крст Часни,
Света земљо крстоносна,
Са Голготе петвековне
Смерно сиђе славоносна.
Чуј ме, чуј ме, изгнанога,
Чуј ме, земљо љубљена,
За мене си овог века
Заувек изгубљена.
Ја те више видет нећу
Никад, никад, ој мени,
Збогом, збогом Српство моје,
Збогом роде вољени.
Збогом Цркво Светосавска
Води народ животу,
У Христу је живот само,
Он победи Голготу.
Збогом Жичо, Студенице,
Збогом Свети Науме,
Збогом тихе обитељи
Крај Јованске лагуме.
Збогом Високи Дечани,
И крсна Љубостиње,
Збогом лепа Грачанице,
Збогом српске светиње.
Збогом Косово венчано
Славом српских хероја,
За Крст Часни и слободу
изгинулих сред боја.
Збогом остај село моје
Збогом дивно Лелићу,
У туђини, авај мени,
вечни санак уснићу.
Збогом браћо епископи,
Молите се, стражите,
Над народом душом бдијте,
Крст високо држите.
Збогом ревни свештеници,
Пастирствујте, учите,
И у свему свето, часно
Пример пастви будите.
Збогом, збогом, децо моја,
Збогом тихи монаси,
Збогом, збогом ој, најдражи
Ви сте моји уздаси.
Збогом браћо Богомољци
Верне слуге Христове,
У победе само нове
Нове чете и нове.
Збогом Јово, мој синовче,
Ревнуј чедо за Христа,
Збогом Рафо, верни Рафо,
нек те чува Пречиста.
Збогом, збогом, мој народе,
нећу те оставити,
пред престолом Свевишњега
за тебе ћу молити.
Збогом, збогом, мој народе,
Чувао те добри Бог,
Благослов ти свој последњи
шаљем с одра самртног.
Збогом, збогом, свима збогом,
мом животу дође крај,
видим Небо отворено,
видим Христа, видим Рај!
фото: Марко Токовић

Нема коментара:

Постави коментар