Translate

13. октобар 2018.

НА ДАНАШЊИ ДАН

На данашњи дан родио се Михајло Пупин.

Свети владика Николај о њему је и ово рекао:

" Ретко у коме јавном предавању пред публиком американском да он није споменуо да је Србин по рођењу и да је из села Идвора од сељачких родитеља. Једног дана кад смо били у његовој кући у Норфолку, он ми пружи своје штампано предавање „О гласу“, које је отприлике овако почињало: „Као што је пророк Амос најпре био говедар у Текују а потом узет од говеда да јавља вољу Господњу, тако сам и ја био говедар у Банату, па сам узет од својих говеда да јављам људима чудесна дела Господња у природи.“
Када је три године пред смрт, 1932, Михајло Пупин примао једно од највећих признања у америчкој науци, Џон Фрицову медаљу, започео је свој почасни говор следећим речима:
" Док сам седео овде, слушајући љубазну похвалу, коју је ми је мој добар пријатељ посветио вечерас, нисам могао а да се не присетим неких успомена из мојих дечачких дана. Видео сам, као у визији, позната лица неколико сељана из мог родног села који су били моји школски другари пре више од шездесет година. Замислио сам како седе у првом реду и занесени бриљантношћу ове радосне прилике питају ме: "Михајло, реци нам који су те свеци и небески анђели водили на твом путу од пашњака нашег маленог села до места части у овој величанственој палати Америчких инжењера?"

Слава и хвала идворски пастиру, који постаде један од највећих научника 20. века.

Нема коментара:

Постави коментар