Translate

9. март 2021.

МОНАШЕЊЕ У БЛАГОВЕШТЕЊУ КАБЛАРСКОМ

 

   Скоро две хиљаде година Господ своје верне призива речима: „Ходите к мени сви који се трудите и натоварени сте, и ја ћу вас одморити. Узмите јарам мој на себе, и научите се од мене, јер сам ја кротак и смирен срцем, и наћи ћете покој душама својим“ (Мт. 11, 28-29). Управо за тим покојем у души, кроз кротост и смирење срца, чезну монаси, који се по служењу Богу, упоређују са анђелима, јер као што анђели непрестано славе Бога на небесима, исту ту славу Богу монаси узносе са земље.

   Зато се монашки чин и назива ангелским. То је тај позив срца због кога монах оставља све, узима на себе благи јарам Христов, облачи се у ризу покајања и креће на позив свог Спаситеља, трудећи се да му кроз послушање угоди.

   У ову војску земаљских ангела јуче се, на вечерњој служби уочи прослављања Светог свештеномученика Поликарпа Смирнског, прибројала и искушеница Манастира Благовештења кабларског, Ивана Матовић, након вишегодишњег искушеничког стажа. Пострижена руком Епископа жичког Господина Јустина, искушеница Ивана добила је монашко име Анастасија у част Свете Анастасије српске.

   Молитвеним заступништвом вољене мајке Светог Саве, нека новопострижену монахињу Господ „прими, и штити, и нека јој буде јака тврђава од лица вражија, камен трпљења, узрок утехе… заслађујући и радујући срце њено утехом Светога Духа Свога.“ Амин.

   Сестринство манастира

   извор: eparhija-zicka.rs

Нема коментара:

Постави коментар