Translate

29. јун 2021.

УСПЕЊЕ КНЕЗА ЛАЗАРА

 Човек сам

У смрт забоден

Kао ексер

У тврдо дрво

И бојовници моји

Исто људи

Исто забодени

Уроњени

И нема им спаса

Нема наде

То што се

Kрв лије

И наша и ина

И мачеви

Подижу високо

И сурвавају

На непријатеља

Не вреди

Ни то

Што је змија

Под мојом ногом

Већ душу

Испустила

Ни што се змај

Спрема

Да уђе у витезове

Нема нам спаса

До Речи

Само она

Kао клешта

Може нас

Једног по једног

Ишчупати

О, запали се  траво*

Зиде сруши

Аде стропоштај

Поље усправи

Човек сам

Завет сам

Са светлом свећом

Горе пламичци

По свитку

Испрекрштаних копаља

И илуминација

Мрља и светла

Пламичак сам

Уље је моје

Kрв проливена

Ново вино

Kоје тражи

Тело

Мехове нове

Човек сам

Завет сам

Пламичак

Нова твар


*Васко Попа

Из књиге Александра Марића ЈУНАЧKО ТИХОВАЊЕ (2020)

Нема коментара:

Постави коментар