Translate

3. август 2013.

...НО ИЗБАВИ НАС ОД ЗЛОГА


   Ко ће нас ослободити од зла, ако не Ти, наш Отац?
   Ко ће пружити руке деци која се даве ако не њихов отац?
   Кога се више тиче чистота и лепота куће ако не њеног господара?
   Ти си нас позвао из ничега да будемо нешто, али се ми везујемо са злом и тако се опет враћамо у ништа.
   Ми обавијамо око свога срца змију које се највише бојимо.
   Свом својом снагом вичемо против мрака, али мрак живи у нашим душама, микроби мрака и микроби смрти.
   Ми се једногласно боримо против зла, а зло ћутке продире у наш дом; док ми вичемо, зло осваја један по један положај и долази ближе нашем срцу.


   Стани, Свевишњи Оче, стани Ти између нас и зла и ми ћемо подићи своја срца, и зло ће усахнути као извор поред пута под жарким сунцем.
   Ти си високо над нама, и не осећаш како расте зло; али ми се гушимо пред њим. Гле, зло расте у нама из дана у дан пред нашим очима и шири своје обилате плодове на све стране.
   Сунце нас поздравља свакога дана са "Добро јутро!" и питањем, шта имамо да покажемо нашем великом Цару? И ми показујемо само старе искварене плодове зла. О Боже, није ли прах, непокретан и неоживљен, чистији од човека у служби зла?
   Гле, ми смо сазидали своје куће и своје замкове по увалама и земљиним ископинама. Теби неће бити тешко да заповедиш Својим рекама, да поплаве све те увале и ископине и сперу земљу од људи и њихових рђавих дела.
   Али си Ти изнад нашег гнева и наших савета. Да си слушао човекове савете, Ти би до сада разрушио свет до темеља и закопао Себе у рушевинама.
   О, Најмудрији међу очевима! Ти се увек осмехујеш у Твојој божанској лепоти и бесмртности и гле, од Твога смеха расту звезде! Увек са смехом Ти окрећеш наше зло у добро, и калемиш дрво добра на дрво зла и тако трпељиво лечиш нашу необрађену Рајску Башту. Ти трпељиво лечиш и трпељиво зидаш. Ти зидаш трпељиво Своје Царство добра, наш Царе и Оче. Ми Ти се молимо: ослободи нас зла и напуни нас добром, Ти савршена празнино зла и пунино добра.

Владика Николај Велимировић, ОЧЕ НАШ-Тумачење молитве Господње, Беседа, Нови Сад, 2011.

Нема коментара:

Постави коментар