Translate

3. август 2013.

...И НЕ УВЕДИ НАС У ИСКУШЕЊЕ

   О како је мало потребно човеку да окрене своје лице од Тебе идолима!
   Он је опкољен искушењима као олујом, и он је немоћан као пена на хучном планинском потоку.
   Ако је богат, он одмах замишља да Ти је раван, или Те ставља иза себе, или пак украшује своју кућу Твојим ликовима као луксузом.
   Ако зло закуца на његова врата, он пада у искушење да се погађа с Тобом, или да Те сасвим одбаци.
   Ако га позиваш да се жртвује, он се буни. Ако га шаљеш у смрт, он дрхти.
   Ако му понудиш сва земаљска задовољства, у искушењу је да отрује и убије своју сопствену душу.
   Ако откријеш његовим очима законе Твога старања, он гунђа: "свет је чудан и по закону по себи, и без Творца."
   Нас збуњује Твоја светлост, о наш светли Оче, као ноћне лептире. Кад нас позиваш на светлост, ми бежимо у таму; кад смо метнути у таму, ми тражимо светлост.
   Пред нама је мрежа многих путева али се бојимо да идемо до краја ма кога од њих, јер нас на сваком крају чека и мами искушење.
   А пут који води Теби препречен је многим искушењима и многим, многим провалијама. Пре но што наиђе на нас искушење изгледа да нас пратиш као светао облак. Али кад дође искушење Ти ишчезаваш. Ми се крећемо збуњени и стављамо себи мучно питање: у чему смо се варали, да си присутан или да си одсутан?
   У свим нашим искушењима питамо се: - Јеси ли Ти наш Отац? Сва наша искушења стављају у наше умове исто питање које све околности око нас стављају у наше умове из дана у дан и из ноћи у ноћ:
   Шта мислиш о Господу?
   Где је Он и ко је Он?
   Јеси ли с Њим или без Њега?
   Дај ми моћи, очински Творче мој, да могу свакога часа свога живота, светао или мрачан, одговорити исто на свако могуће искушење.
   Господ је Господ. Он је тамо где сам ја и где ја нисам.
   Ја пружам увек своје страсно срце к Њему и своје руке к Његовим светим хаљинама, као дете к свом љубљеном Оцу.
   Како бих могао живети без Њега? То би значило да сам и без себе могу у исто време.Како могу бити против Њега? То би значило да сам против себе самог у исто време.
   Праведан син следује своме оцу с поштовањем, миром и радошћу.
  Дуни Твоје надахнуће у нашу душу, Оче, да будемо Твоји праведни синови.

Владика Николај Велимировић, ОЧЕ НАШ-Тумачење молитве Господње, Беседа, Нови Сад, 2011.

Нема коментара:

Постави коментар